jump to navigation

Moş Refill nu a murit! martie 4, 2009

Posted by Alex Savitescu in Ţara mea cu ş din ţ.
trackback

Marketingul românesc de tarabă îmi aminteşte de un moş care vindea, acu vreo cinşpe ani, brichete. De fapt, nu vindea brichete: le umplea (ceea ce ar fi cam tot aia). Cum s-ar zice azi, moşul avea o firmă de refill brichete în Piaţa Alexandru. Omul meu se juca cu gazul; şi-şi aştepta clienţii ce se încăpăţînau să se ducă, o dată pe săptămînă, la coşmelia sa de tablă, aşa cum se duc acuma băieţii gelaţi cu gipane la benzinării. Domnii ăştia, la costum de vară sau de toamnă, şedeau în faţa măriei sale Refill cam aşa cum şade Sfinxul din Bucegi: ceva între prăvale şi Babele, ca să zic aşa. Într-o bună zi de vară, cam de august spre septembrie, cam fix atunci cînd au apărut imprimantele în România de consum, moş Refill a zis să-i dea brînci afacerii sale. Şi i-a dat aşa un brînci, încît afacerea nu şi-a mai revenit niciodată.

Mie, unuia, îmi place să cred că din cauza asta nu şi-a mai revenit. Care cauză? Moşul, descoperind, probabil, imprimantele matriceale, s-a simţit dator să-şi atîrne pe geamul coşmeliei următorul anunţ:

IMPOTENŢA

DUCE

LA

SCĂDEREA

DRAMATICĂ A

VEDERII

Vă daţi seama de cred eu că i-a căzut lui Moş Refill afacerea. În afară de cîteva persoane dotate cu mult umor şi, probabil, lupă, nu pot să mi-i imaginez pe majoritatea clienţilor săi belindu-şi… vederea asupra anunţului de mai sus. Şi s-o mai şi guste, iaca neobrăzare!

***

Mi-am amintit de primul faliment cinstit din istoria României capitaliste odată cu deschiderea primelor supermarketuri din punctRo. Alea în care, la plecare, plăteşti măcar 50 de bani pentru fiecare sacoşă cumpărată. Asta, chiar dacă te tot fîţîi cu semi-rafia aia imprimată cu numele firmei (Kaufland, Selgros, Carrefour şeamede) prin tot satul şi le faci, involuntar, reclamă chitului lor ce-absoarbe tone de bani în fiecare zi. No, băiete, treci la colţ şi plăteşte!

Ei bine, taman cînd ajung s-absorb privirea casieriţei de dupe luciosul meu card, pare-mi-se că mi se pare că văd scris, undeva, pe şorţul ei corporate:

MARKETINGUL DE DOI BANI

DUCE

LA

CREŞTEREA

DRAMATICĂ A

NESIMŢIRII

🙂

Comentarii»

No comments yet — be the first.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: